Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van rogerenlilian - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van rogerenlilian - WaarBenJij.nu

Singapore

Blijf op de hoogte en volg rogerenlilian

07 Oktober 2012 | Singapore, Singapore

Hier zijn we dan vanuit het verre en warme Singapore.
Zaterdag 5 okt. vertrokken vanuit (en jawel hoor) de eerste vertraging Brussel. Vanuit Brussel met Britisch airlines naar Londen, waar onze
Airbus al klaar stond. Wat een joekel, als die maar opstijgt.
Om 19.30 uur stegen we zonder problemen op.
Moet zeggen, geweldig vliegtuig en geweldige bemanning.
Leuk voor mij, maar minder voor Roger, mannelijke stewards.
Wij hadden een franse steward tot onze beschikking die ons goed bediende met drank en spijs. Roger aan de tomatensap en ik hoe kan het ook anders wit wijntje of.....
We waren van allen gemakken voorzien, waardoor de vlucht snel voorbij ging. Na ook nog een aantal uurtjes geslapen te hebben, werden we gewekt voor het ontbijt, een mens kan het slechter treffen. We moesten toen nog 2 uurtjes vliegen.
Konden onze landing volgen op de sky-cam, geweldige ervaring.
Aangekomen op vliegveld Singapore ging het allemaal snel.
Gigantisch vliegveld maar je geloofd het niet, bloemetjes tapijt, je zal er maar moeten zuigen. Vanaf het vliegveld met de taxi naar het hotel, waar we om 17.30 uur locale tijd arrirveerde. Na een heerlijke douche, zijn we China-town gaan verkennen. Daar hebben we lekker spicy gegeten en een flinke fles bier gedronken. Rond 24.00 uur hebben we ons bedje maar opgezocht, kapot moe. Zondag, na ons een beetje te hebben verslapen, hebben we eerst ontbijtje genuttigd. Daarna zijn we naar Marina bay sands gegaan, hotel met zwembad op de top (250 m).
Jammer genoeg konden we niet bij het zwembad op de 57 ste verdieping, dit was al vol geboekt. We zijn wel tot de 56 ste etage gegaan, van waaruit we helemaal rond konden lopen. Je moet hier geen last van hoogte vrees hebben, maar het was in een woord geweldig. Keken zo over heel Singapore. En voor Roger helemaal geweldig het formule 1 circuit. 2 weken geleden zijn hier de races geweest, waren ze nou nog aan het opruimen. Verder is het geweldig shoppen hier voor de mensen met een dikke beurs, dus niet voor ons. Wel leuk om te kijken. Voor de avond hadden we excursie Night Out geboekt. We werden om 17.30 uur opgehaald bij het hotel.
Vandaar uit zijn we met een gemengd gezelschap vanuit alle werelddelen aan de excursie begonnen. Eerst zijn we met het reuzenrad en niet zo'n kleintje, van waaruit je Singapore van alle kanten uit de lucht kon bekijken, gigantisch.
Van daaruit zijn we gezamenlijk gaan dineren. Na het dineren hebben we een boottocht gemaakt over de Singapore River. Na de boottocht hebben we het schema in vogelvlucht afgewerkt.
We hadden een reisleidster die ons achter onze vodden aanzat, wilde volgens mij snel naar huis.
Om 23.00 uur waren we terug bij het hotel, waar we nog een poos met een Italiaans stel hebben gekletst.
Kortom onze dag is omgevlogen, maar wel enorm genoten.
Morgen hebben we nog 1 dagje om hier te genieten en om 20.00 uur
gaan we aan onze doorreis naar Nieuw Zeeland beginnen.

• 07 Oktober 2012 - 20:04

Marjon Breuls:

hallo roger en lilian
    leuk om te lezen wat jullie zo al gedaan en ondenomen hebben, ik zie jullie genieten, hier is het minder het regent al 2 dagen bijna continu, dus bij jullie is het beter vertoeven. voor overmorgen een goede vlucht en een goed begin met de rondreis door nieuw zeeland xxx Marjon en Huub

• 07 Oktober 2012 - 20:18

Jan Janssen:

Er zijn ook nog mensen die het slechter hebben de komende tijd, maar daar moeten jullie je vooral niets van aantrekken :).
    Ik ben best wel jaloers....

We wensen jullie nog heel veel vakantieplezier en houd ons maar op de hoogte.

Groeten,

Ria en Jan

• 08 Oktober 2012 - 09:10

Anja:

Geniet en amuseer jullie, veilge vluchten en km.door het lezen van jullie reisverslagen, , gaan we allemaal een beetje mee

• 08 Oktober 2012 - 13:50

Marco Vink:

Te luitjes een veelbelovende start van jullie vakantie...have fun bon voyage

• 08 Oktober 2012 - 17:17

Ans Van Loo:

Hoi Roger en Lilian,

Zo te lezen hebben jullie het erg naar jullie zin. Alvast een goede vlucht gewenst en een prachtige rondreis door Nieuw Zeeland! We lezen mee!

Groetjes Marcel en Ans

• 12 Oktober 2012 - 08:30

Martine En John :

We zijn alleen al jaloers door het verhaal van Singapore en nou moet de rest van de reis nog komen. Echt geweldige stad Singapore!
    Geniet ze van deze súper reis! Groetjes John en Martine