Onze eerste dagen in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van rogerenlilian - WaarBenJij.nu Onze eerste dagen in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van rogerenlilian - WaarBenJij.nu

Onze eerste dagen in Nieuw Zeeland

Door: Lilian

Blijf op de hoogte en volg rogerenlilian

12 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na een paar dagen pauze zijn we er weer.
Maandag 8/10 laatste dag in Singapore. We hebben hier nog de grootste elektronica zaak bezocht met wel 6 verdiepingen. Ik heb hier nog flink onderhandelt voor een verrekijker. Het is altijd weer een goed gevoel als je uiteindelijk toch de prijs betaald die je voor ogen hebt. Na over en weer bieden en ik driegde weg te lopen, ging de Chinees toch overstag. Verder hebben we Little India bezocht. Een kleurrijk geheel met veel eten en versieringen. Het was die dag behoorlijk warm, we hebben het dan ook rustig aan gedaan. Na nog een hapje gegeten te hebben zijn we terug naar het hotel gegaan.
Daar werden we om 15.00 uur opgehaald om naar het vliegveld te gaan.
We hadden een geweldige chauffeur, had volgens mij ADHD.
Ratelde aan een stuk door en wist ons alle prijzen van de gebouwen en hotels te vertellen. Vertelde grappen waar hij zelf het hardst om moest lachen. Wij lachten maar mee, wie weet wat hij vertelde. Op het vliegveld aangekomen hebben we wat relaxed rondgehangen. Ons vliegtuig zou om 18.50 uur vertrekken, is ook gelukt ondanks dat het behoorlijk druk was op het vliegveld.
De vliegtuigen stonden werkelijk in een rij te wachten om op te stijgen.
We vlogen dit keer met Jetstar, niet zo geweldig , Qantas is stukken beter.
Onze reis duurde nu ook weer 10 uurtjes, gelukkig allebei redelijk kunnen slapen.
Dinsdag 9.50 uur lokale tijd landen we in Auckland en rond het middaguur kwamen we bij ons hotel aan.
In hotel Grand Chancellor moesten we 1 nacht logeren alvorens we de camper konden afhalen. In de middag hebben we daar een wandeling gemaakt in de wijk rondom het hotel.
Wat een armoede hier, leek wel een achterstandswijk. Na het avondeten zijn we bijtijds naar bed gegaan om vervolgens vroeg op te staan, want we zijn nou toch wel heel benieuwd naar ons huis op wielen.
Woensdag 10/10 Met de shuttle bus zijn we naar het vliegveld terug gegaan waar we werden opgehaald om naar Maui campers te gaan.
Daar aangekomen kregen we een dvd te zien met instructie en handleiding over de camper. Na nog allerlei formaliteiten te hebben ingevuld gingen we eindelijk naar onze camper. En ja hoor, echt zo mooi als op de foto. Best wel groot voor ons tweetjes, we hadden dan ook een 4 personen camper gereserveerd. We willen wel een beetje ruimte.
Na onze spullen te hebben ingeladen, konden we beginnen aan ons Nieuw Zeelands avontuur. Het rijden was even wennen, een diesel automatic, maar Schumi had het snel te pakken. We zijn het eerst naar de supermarkt gereden om wat spullen in te slaan.
We wisten toen we aan de kassa kwamen gelijk hoe duur het hier is.
Daarna zijn we naar Auckland gegaan. We wisten al gelijk hoe fijn het is om met een camper naar de drukke stad te gaan.
Mooi niet dus, bijna geen parkeerplek te vinden. Dus hebben we deze maar behoorlijke loopafstand geparkeerd. In het centrum hebben we de ferry building bezocht.
Dit gebouw stamt uit de baroktijd en werd gebruikt als vertrekpunt voor de ferry’s.
Verder hebben we de Sky Tower op afstand bekeken, hier waren ze aan het bungydumpen. Is toch maar liefst 328 m hoog. Na nog de Westhaven Marina en de St.Pauls Cathedral bezocht. Daarna zijn we terug naar onze camper gegaan, want onze tijd zat erop. Van hieruit zijn we naar onze eerste campingplaats gereden.
Deze was gelegen in Orewa Beach. Geweldige camping , kregen een plaats met uitzicht op zee. Hier hebben we onze koffers uitgepakt en de camper naar onze zin gemaakt.
Rond 24.00 uur hebben we ons bed opgezocht, onze eerste nacht in de camper.
We hebben gekozen om bovenin te slapen, zodat we het beneden netjes kunnen houden.
Donderdag 11/10. Vandaag hadden we een geweldige toeristische route in ons schema.
De route verliep van Whangarei richting Tutukaka via Matapouri met als eindbestemming Russell. We kwamen niet uitgekeken van al het moois om ons heen.
We zijn op verschillende plekken gestopt om te genieten van al het moois.
Zo hebben we de Pittoreske Whangarei Falls bezocht, een fikse wandeling die werd beloont. Een geweldige waterval, wat een geweld en vooral wat een klim terug omhoog .
Rond 20.00 uur kwamen we op onze volgende campingplaats waar we 2 nachten hokken.
Deze is gelegen in Russell aan de Bay of Island en ook weer zo mooi en netjes.
Het lijkt hier allemaal vrij nieuw, ook de huizen en appartementen die tegen de heuvel zijn opgebouwd. Ik zeg in een woord magnifiek. In het donker nog even rondgelopen en van de sterrenlucht genoten. Nog nooit zoveel sterren gezien, misschien wel duizenden.
Vrijdag 12/10. Vandaag een relax dag. In de ochtend zijn we wandelend het plaatsje gaan verkennen.
Dit ligt ook weer aan zee met een leuke haven met zeilboten . Verder hebben we hier het Russell museum, Christ Church (1836 is de oudste bewaard gebleven kerk van het land) bezocht.
Pompallier mission een drukkerij en boekbindmuseum , waar nog steeds de oorspronkelijke drukpers staat.
Hier lieten ze ons zien hoe vroeger de boeken ingebonden werden en de leren kaften gemaakt werden.
In de middag hebben we lekker van de zon genoten bij de camper.
Tot zover onze afgelopen dagen en tot over enkele dagen weer.
Groetjes Roger & Lilian.

• 12 Oktober 2012 - 11:23

Christel:

Wij (collega's Sjuulke) genieten van jullie verslag.
    Wat fijn dat de camper naar jullie zin is en wat hebben jullie al veel gezien in een korte tijd.
    Maar Sjuulke, als jij ook boven slaapt in de camper, kun je je dan wel omdraaien....?

Groetjes uit Maasbree

• 12 Oktober 2012 - 11:55

Marc Lotz:

Hallo daar,

zo te lezen een geweldige begin van jullie vakantie. Een gewelding avontuur, geniet er lekker van. Dikke kus van Sandra, Marc, Dylan en Robin.

• 13 Oktober 2012 - 13:51

Marjon Breuls:

Hallo Globetrotters
    heb jullie reis verslag gelezen en de plaatsen opgezocht zodat ik een idee heb waar jullie zitten en zijn geweest .
    zo te horen hebben jullie het naar jullie zin.
    geniet er maar van.
    ps waar blijven de foto's
    xxxxxxxxxx marjon

• 15 Oktober 2012 - 19:12

Tiny:

Geweldig,ben jaloers op jullie,geniet van er maar van,tot weer.groetjes JO en Tiny