Noorder naar zuider eiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van rogerenlilian - WaarBenJij.nu Noorder naar zuider eiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van rogerenlilian - WaarBenJij.nu

Noorder naar zuider eiland

Blijf op de hoogte en volg rogerenlilian

20 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Donderdag 18/10. Wat een hondenweer, het regent dat het giet.
Vanochtend vroeg een man aan me of we gisteren ook de aardbeving hier hadden gevoeld. Nou wij hadden niks gemerkt, was een beving van 5.5 op de schaal van richter. We zijn zeker schokbestendig. Om 9.30 uur zijn we vertrokken om het Tougariro Nationaal Park te bezoeken. Hopelijk wordt het weer beter. Het weer is namelijk net zoals de natuur hier. Na elke bocht wacht je weer een verrassing aan kleurenpracht, vulkanen en bergen.
Zo ook het weer, zo regen, dan weer wind en gelukkig ook de zon.
Het werd ons dan ook sterk afgeraden om iets te gaan ondernemen in het Nationaal Park, dus hebben we het maar afgeblazen. Maar vandaag liet de zon ons in de steek. Onderweg passeerden we een gigantisch bouwwerk over de rivier. Vanuit het meer, rezen 4 grote torens omhoog. Hierover was een treinrail aangelegd op 30 meter boven de rivier. Jammer dat er geen trein kwam, die zie je hier niet zo vaak.
Rond 15.00 uur kwamen we aan in Ohakune, onze volgende camping.
Schattig dorpje, een skioord waar we even rond getrippeld hebben en toen naar de camping. Gezien we vandaag niet veel te vertellen hebben over onze aktiviteiten, volgen hier wat algemene details.
Onze camper bevalt ons prima, alles wat je nodig hebt is bij de hand. Geen trap lopen, alleen het laddertje op om in en uit bed te komen.
De douche/toiletruimte hebben we als opslag voor de koffers gebruikt.
We maken gebruik van de douches en toiletten op de camping, deze zijn heel netjes en comfortabel. Onze huishoudelijke taken zijn netjes verdeeld.
Aangezien ik James ( afwasmachine ) niet bij me heb, draagt mijn eigen James ( Roger ) de zorg voor de afwas. Zelf draai ik hier de wasjes en zorg voor een gedekte tafel. Soms vraag ik me af waarom we een huis gekocht hebben. We hebben elke dag een andere geweldige tuin, soms met een meer achter ons huis op wielen en hoeven die ook nog niet te onderhouden.
Men wordt ook steeds creatiever, zo ook in de avond wanneer het afkoelt.
Onze mobiele verwarming ligt aan onze voeten, wijntje van boven, krijg het steeds warmer. Heb trouwens een Goddelijke rode wijn ontdekt.
Jammer dat ik rekening moet houden met de kilo’s bagage, anders gingen er toch een paar flesjes mee.

Vrijdag 19/10. Het regent nog steeds, dus ook vandaag geen bezoek aan het Park. Ook nu werd het ons sterk afgeraden. We besluiten om maar gelijk door te gaan naar onze laatste plek op het Noorder Eiland, Wellington. Natuurlijk wel weer een paar stops gemaakt om wat plaatjes te schieten. En jawel hoor, het zonnetje breekt door en het wordt een stralende dag. Om 15.00 uur waren we in Wellington. Een schitterende stad, persoonlijk vonden we het mooier dan Auckland. Moderne hoge gebouwen en hele oude goed onderhouden bouwwerken. We hebben hier het museum of New Zealand Te Papa Tongarewa bezocht. Het museum heeft een tentoonstellingsruimte van zeker 3 voetbalvelden en heeft 5 verdiepingen. Zo had elke verdieping een ander thema. Zo hebben we een ritje gemaakt in een simulator, je werd werkelijk naar alle kanten geschud en zo zat je op een motor, zo zat je weer tussen de schapen. Hebben tenminste even tussen de schapen gezeten.
Op een gegeven moment kwam er een groep Japanners en waren op de landkaart aan het zoeken waar ze waren. Toen ik ze te hulp schoot, bleven ze me met allerlei vragen bestoken en kwamen me zelf achter na. Dachten zeker dat ik de gids was. Ze vergaten zelfs foto’s te maken.
Er was ook een huis waar je in kon gaan om zo een aardbeving te beleven, geweldig zolang het maar fake is. Vervolgens zijn we het centrum in gegaan en hebben daar nog een paar uurtjes door gebracht om vervolgens naar onze camping te gaan, moe maar voldaan. Weer een geweldige dag achter de rug.

Zaterdag 20/10. Vandaag nemen we afscheid van het Noorder eiland.
We moeten om 8.15 uur over met de ferry, dus dat wordt vroeg opstaan.
Het is gelukkig stralend weer zodat we een mooie overtocht krijgen.
Bij slecht weer en veel wind schijnt het een stuk minder leuk te zijn.
We waren al om 7.15 uur bij de ferry en het was er hartstikke druk.
Onvoorstelbaar dat zoveel auto’s, vrachtwagens en campers op die ferry gaan. Op het bovenste dek had je het zonnedek, daar zijn we ook maar gelijk naar toe gegaan. Maar toen de ferry eenmaal begon te varen, waaide je bijna overboord. Het was wel schitterend mooi. De afstand tussen de eilanden is maar 19 km., maar de ferry voer langs schitterende baaien, waardoor de overtocht 3 uur in beslag neemt. Om 11.15 uur arriveerde we in Picton.
Een klein leuk plaatsje. We hebben vanuit Picton de Queen Charlotte drive genomen. De weg is erg bochtig, maar was zeker de moeite waard.
Onderweg hebben we een pits stop gemaakt zoals het dus echt hoort bij de reizen met de camper. Mede ook door het geweldige weer, hebben we onze stoelen op een idyllisch plekje uitgehaald, glaasje wijn erbij en genieten in de zon van het schitterende uitzicht. Na een poosje onze rit maar weer voortgezet naar onze eindbestemming van vandaag namelijk Richmond.
Om 16.00 uur daar gearriveerd, best wel moe door het vroege opstaan, of was het de rode wijn in de zon??????
s ‘Avonds plannen gemaakt voor de volgende dag en na nog een potje gekaart te hebben zijn we lekker gaan slapen.